Fjällräven
Siden 1960 har det svenske outdoor brand Fjällräven produceret et bredt udvalg af produkter til friluftsentusiaster rundt omkring i hele verden. Det betyder også, at de har medarbejdere på tværs af landegrænser, der alle skal have den samme viden og forståelse om Fjällräven som organisation og deres produkter.
Opgave
Fjällräven ønskede at samle al deres læringsmateriale ét sted, og gøre det nemt for alle medarbejdere, på tværs af landegrænser, at få den samme oplæring og viden inden for en række emner.
Samarbejde
I samarbejde med Fjällräven har vi hos ProLearning udviklet Fjällräven Universe, et komplet e-læringsforløb der består af tre moduler. E-læringen sætter fokus på at tydeliggøre organisationens historie, deres bæredygtige vision samt klæde medarbejdere på i produkt- og materialekendskab.
Fjällräven havde allerede en lang række af flotte videoer og quizzer, der blev brugt som undervisningsmateriale, men de ønskede at omdanne og samle det. Efter at have gennemgået forskellige muligheder, fandt vi frem til at skabe læringsuniverset Fjällräven Universe. Læringsforløbet indeholder forskellige formidlingsformer og interaktive elementer samler læringen og gør den mere inspirerende og overskuelig. E-læringsmaterialet indeholder derfor både quizzer, interaktive slides, billeder og grafik, animationer og videoer.
Fjällräven Universe henvender sig til ansatte i butikker og på organisationens kontorer på tværs af afdelingerne rundt omkring i verden.
Derudover har vi undervist i e-læringsværktøjet Adobe Captivate og udviklet en template, der gør det muligt for organisationen selv at udvikle e-læring.
Vi glæder os til fremtidige projekter, da vi allerede har flere ideer i pipeline.
E-læringsforløbet er allerede ude at leve hos Fjällräven: